• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

HockeyPuck

Kunnig medlem
Poäng: 196
Blev medlem
26 Februari 2020
Meddelanden
159
Mottagna reaktioner
60
Poäng
196
Stort tack för ditt svar, uppskattar det verkligen!

Då betalar jag bort alla småkrediter jag kan innan dom ringer. Om jag förstått det rätt bör dom ringa om typ tre månader.
Tycker du jag bör nämna att jag sålt bilen? Kommer ju vara flera månader sedan när dom väl ringer och jag kommer ha betalt borgenärer så gott jag kan. Är det då nödvändigt att nämna något som eventuellt kan ses till min nackdel?

Detta är vad jag fått som tips av min skuldrådgivare. Alla skuldrådgivare är inte duktiga och vissa är ute och cyklar. Jag personligen anser min med nästan 40 års erfarenhet inom ekonomi har rätt bra koll.
Jag betalade av 3 små krediter som hon sa, då hon ansåg att man då kan visa KF att man försöker göra något åt sin situation. (Finns andra sett också, men den är ju tydlig)

Dom kan ringa när som helst, du får ett sms att dom ringer någon timma innan oftast. Du ska absolut berätta att du sålt bil m.m, allt du gjort för att minska krediter är ju positivt, både för dig, borgenärer och för en ev kommande skuldsanering.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 493
Mottagna reaktioner
1 002
Poäng
837
Mitt livs viktiga mål kommer att vara att betala in det beloppet som blivit uträknat något annat finns inte på kartan. Jag får helt enkelt avstå från saker och de pengarna man får behålla i juni och december blir att spara spara, kommer betala det som ska betalas och resten sparas och självklart gå till det beloppet på min betalningsplan.Det är en kort period i mitt liv. Jag är van att leva på noll så det kommer ordna sig på ett eller annat vis. Prio ett är att Bli skuldfri därefter kan jag börja leva igen ...skuldsanering är min enda väg till att uppnå det målet och då får jag göra det som krävs helt enkelt om jag så ska leva på knäckebröd och vatten....


Fast om du går ner i tid kommer ju borgenärerna se att din inkomst har minskat. Även om det är till deras fördel att du fortsätter betala kan ju någon ställa sig frågande till hur du kan betala om du inte jobbar. Jag tror inte att det är en så bra lösning.
 

Skuldkronan

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
9 September 2020
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
Hej, jag är ny här på forumet. Jag fick inledande i våras och allt betalningsplanen är i princip klar. Jag kommer inte betala något på 1,5 år pga av min sambo studerar.

Jag kommer byta tjänst på mitt jobb inom snar framtid där jag kommer jobba många helger och nätter, det kommer innebära att jag kommer tjäna kanske 3-4000 mer i månaden.

Min fråga, ska jag rapportera detta så dom gör en omprövning? I annat fall hade jag kunnat gå ner i tid och tjäna samma som jag gör idag, eller är det något som kan stoppa min sanering?
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 493
Mottagna reaktioner
1 002
Poäng
837
Hej, jag är ny här på forumet. Jag fick inledande i våras och allt betalningsplanen är i princip klar. Jag kommer inte betala något på 1,5 år pga av min sambo studerar.

Jag kommer byta tjänst på mitt jobb inom snar framtid där jag kommer jobba många helger och nätter, det kommer innebära att jag kommer tjäna kanske 3-4000 mer i månaden.

Min fråga, ska jag rapportera detta så dom gör en omprövning? I annat fall hade jag kunnat gå ner i tid och tjäna samma som jag gör idag, eller är det något som kan stoppa min sanering?


Du ska absolut begära en omprövning och inte gå ner i tid för då ser det ut som att du inte vill betala mer när du faktiskt kan det.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 493
Mottagna reaktioner
1 002
Poäng
837
Hej, jag är ny här på forumet. Jag fick inledande i våras och allt betalningsplanen är i princip klar. Jag kommer inte betala något på 1,5 år pga av min sambo studerar.

Jag kommer byta tjänst på mitt jobb inom snar framtid där jag kommer jobba många helger och nätter, det kommer innebära att jag kommer tjäna kanske 3-4000 mer i månaden.

Min fråga, ska jag rapportera detta så dom gör en omprövning? I annat fall hade jag kunnat gå ner i tid och tjäna samma som jag gör idag, eller är det något som kan stoppa min sanering?

Sen kan det ju faktiskt vara så att dom inte gör om din betalplan ändå ifall dom inte tycker att din höjning är tillräckligt stor, men då har du iaf ryggen fri.
 

Luna

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
16 Juli 2020
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Är det lättare få skuldsanering om man är 2 som ansöker tillsammans?
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 493
Mottagna reaktioner
1 002
Poäng
837
Uppdatering:

HURRA! :faceheart::folded:

Efter 8 långa veckor fick jag äntligen svar, det blev avslag på min ansökan om omprövning och min betalplan ändras inte.

Äntligen kan jag andas ut och känna att jag har ryggen fri! Är SÅ tacksam idag!
 

Luna

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
16 Juli 2020
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Aha ok. Tänkte såg på plint vissa är par som sökt?
 

litefrågor

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
22 Augusti 2017
Meddelanden
105
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Hur lång tid tar det vanligtvis mellan godkänt förslag från mig till beslut? Väntat 3 månader på mitt förslag..... oerhört påfrestande psykiskt att inte veta hur egentligen resten av ens liv kommer att se ut.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp